زمان جاری : شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 8:27 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



تعداد بازدید 564
نویسنده پیام
zahraadmin آفلاین

ارسال‌ ها15
عضویت11 /6 /1394
تشکرها1
تشکر شده2
اجزای دستگاه جوجه کشی
یکسری اجزای اساسی وجود دارند که هر دستگاه جوجه کشی به آن نیاز دارد. در اینجا لیستی از این اجزا را به همراه اطلاعات مختصری در مورد هر یک ارائه کرده ایم.
ظرف
بسته به اینکه چه تعداد تخم مرغ را می خواهید پرورش دهید، این ظرف ممکن است کوچک باشد و فقط 20-30 تخم مرغ را در بر گیرد و یا به بزرگی چند صد تخم مرغ باشد. ابتدا تعداد تخم مرغ ها را تعیین کنید سپس ظرف را انتخاب کنید. هرچه عایق گذاری بیشتر باشد، انرژی کمتری در درجه حرارت مناسب، نیاز است. شما راهی برای تهویه هوا لازم دارید. جنین در حال توسعه درست مثل من و شما به اکسیژن نیاز دارد. پوسته این اجازه را می دهد تا دی اکسید کربن خارج و اکسیژن وارد شود.
بخاری
اندازه ظرف، میزان عایق بندی آن، و دمای اتاق همه بر روی میزان انرژی (براساس وات) مورد نیاز دستگاه جوجه کشی تاثیر دارد. برخی از دستگاه های محبوب (مانند Little Giant و هواباتور) از المنت های گرمایی با ولتاژ کم استفاده می کنند.Little Giant از یک بخاری 40 واتی و هواباتور از یک بخاری 25 واتی استفاده می کنند.
ترموستات
حفظ درجه حرارت مناسب در جوجه کشی خوب، مهم است. جنین در حال توسعه کاملا نیاز به درجه حرارت ویژه دارد.ترموستات خوب به شما کمک می کند، درجه حرارت را در محدوده دمای مناسب نگه دارید. درجه حرارت ایده آل به طور کلی تقریبا برای تمام پرندگان 99.5 درجه فارنهایت (37.5 درجه سانتیگراد) است. با این حال، چند استثنا وجود دارد. تخم مرغ های EMU، برای مثال، نیاز به درجه حرارت بین 96.5-97.5 درجه فارنهایت دارد.
کنترل رطوبت
مدیریت رطوبت در دستگاه جوجه کشی یکی از مسائل حفظ سطح مناسب آب است. به عنوان یک قاعده کلی، سطح آب بیشتر، رطوبت دستگاه جوجه کشی را افزایش می دهد. شما می توانید از یک ظرف برای نگهداری آب و پر کردن مجدد آن در صورت نیاز، استفاده کنید.

دماسنج و رطوبت سنج
دماسنج، درجه حرارت را اندازه گیری می کند و به شما اجازه می دهد ترموستات را تنظیم کنید. رطوبت سنج، رطوبت نسبی را اندازه گیری می کند. انواع دستگاه های آنالوگ و دیجیتال نیز وجود دارند. همه دستگاه های اندازه گیری تنوع دارند، بنابراین آزمایش دستگاه ایده خوبی می تواند باشد.
چرخاننده تخم مرغ
چرخاننده تخم مرغ، تخم مرغ را به منظور جلوگیری از چسبیدن کیسه زرده به پوسته به آرامی به سمت جلو و عقب می چرخاند و حرکت های مورد نیاز برای جنین در حال رشد را فراهم می کند. اگر شما تمایل به صرف هزینه برای تخم مرغ ترنر اتوماتیک ندارید، می توانید این کار را به صورت دستی انجام دهید.
شمعک
شمعک تخم مرغ، نور اصلاح شده ای است که روشنایی کافی برای مشاهده توسعه تخم مرغ را در اختیار شما قرار می دهد. با شمعک خوب، شما می توانید حرکت نوزاد پرنده و چگونگی شکل گیری کیسه هوا را ببینید. اگر تخم مرغی در حال توسعه نیست، شما می توانید آن را حذف کنید و فضا را برای اضافه کردن تخم مرغ دیگری خالی کنید.
چهارشنبه 11 شهریور 1394 - 10:05
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش
eblees آفلاین

ارسال‌ ها1
عضویت15 /10 /1400
پاسخ : 1 RE اجزای دستگاه جوجه کشی

با سلام و احترام
جهت خرید انواع دستگاه های بسته بندیه ساشه ای اتومات حبوبات و نسکافه و سس و... در کرج به این لینک مراجعه فرمایید>>
چهارشنبه 15 دی 1400 - 19:58
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش







برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :